Her hafta vizyona giren film sayısı arttıkça, film şirketlerinin de bu filmler için yaptığı reklam çalışmaları da yeni mecralara kaymaya başladı. Bunlardan en önemlisi de Ulusal Radyolar oldu.
Daha önce film şirketleri tercihlerini internet siteleri, TV ve açık hava reklamları gibi görsel mecralardan yana kullanıyorlardı.
Ulusal radyoların erişim gücü, programcıların ve radyoların sosyal medyadaki etkisi de eklenince radyolar da film sektöründe vazgeçilmez bir mecra olmaya başladı.
Yabancı filmler için özel gösterimler, yurtdışı gala davetleri, yerli filmlerin gala davetiyeleri, filmlere özel kolleksiyonluk hediyeler, DVD ve Bluray’ler ve sinema biletleri radyoların popüler programlarında dağıtılmaya başlandı.
Kral grubu genelde Mars Dağıtım’ın yerli filmlerine tanıtım sponsoru olurken dinleyicilerini film galalarına davet ediyor.
Show Radyo Time Moments Entertainment şirketinin Oscar sahibi Fox filmleri ile çalışmaya devam ediyor. Filmler vizyona girmeden özel gösterimler yapıp, sinema severlere özel hediyeler dağıtıyor.
Best Fm Medyavizyon şirketinin filmlerinin, Alem Fm ise programcısı İrfan Aslanhan’nın oynadığı “Yola Geldik” filminin sponsoru oldu. Eylül ayında vizyona girecek Alper Mestçi’nin devam filmi Siccin 3 ise Radyo Viva ile işbirliği içinde olacak.
Bu yapılan çalışmalar daha önce radyoyla ilgilenmeyen sinema severler, radyoları takip etmeye başladı.
Bu yılın sonuna kadar anlaşmalar sürecek ve görünen o ki Sinema, “Radyo”yu sevdi…
Yüksel ALEMDAR